ÖZEL BATMAN YAŞAM HASTANESİ
KAMERA AYDINLATMA METNİ
VERİ SORUMLUSU
Hasret Sağlık Ticaret Anonim Şirketi (“Batman Yaşam Hastanesi” veya “Şirket”) olarak 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla aydınlatma yükümlülüğümüzü yerine getirerek kişisel verilerinizin işlenmesi hakkında sizleri bilgilendirmek isteriz.
KİŞİSEL VERİLERİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ VE HUKUKİ SEBEPLERİ
İşbu Kamera Aydınlatma Metni, Şirket’in bina, tesis, yerleşkelerinde, işyerlerinde, eklentilerinde, denetim alanlarında, giriş kapıları, bina dış cephesi, ofis alanı girişleri, ziyaretçi, bekleme salonu, otopark, güvenlik kulübesi, kat koridorları, yoğun bakım servis alanı ve diğer hizmet alanlarında ve kamera uyarı işaretinin bulunduğu diğer bütün alanlarda (hep birlikte “Şirket Yerleşkesi” olarak anılacaktır) video gözetim ekipmanlarının yerleştirilmiş olduğu ve kişisel verilerinizin bu kapsamda ne şekilde, ne amaçla işlendiği, ne kadar süre muhafaza edildiği ve bu hususta sahip olduğunuz hakları size açıklamaktadır. Kameralar, ilgili kişilerin ve kamera sistemlerinin menzilinden geçen eşyaların görüntülerini kaydetmekte ve işlemektedir. Sistem, 7 gün 24 saat sürekli olarak çalışmaktadır. Kameralar aracılığıyla, görsel bilgiler ve kamera kayıtları işlenmektedir.
Kişisel verileriniz:
- Hukuki yükümlülüğün yerine getirilmesi (örneğin iş sağlığı/güvenliği kurallarına riayet edildiğinin takibi)
- Veri sorumlusunun meşru menfaatinin sağlanması (örneğin fiziksel mekân güvenliğinin sağlanması, işyeri kurallarına ilişkin ihlallerin tespit edilmesi ve soruşturulması) ya da
- Kanunlarda açıkça öngörülmüş olması (4857 sayılı İş Kanunu, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, Yataklı Sağlık Tesislerinde Yoğun Bakım Hizmetlerinin Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ)
hukuki sebeplerine dayalı olarak işlenmektedir.
KİŞİSEL VERİLERİ İŞLEME AMAÇLARI
Yukarıda belirtilen kişisel verileriniz, aşağıda sıralanan amaçlarla işlenebilecektir:
- Şirket yerleşkelerinin, yerleşkelerinde bulunan hastaların, hasta yakınlarının ve çalışanların, eşyaların, ürünlerin ve malzemelerin her türlü saldırıdan, hırsızlıktan, soygundan veya her türlü zarardan korunması,
- Şirket yerleşkelerinin, altyapının, yoğun bakım servislerinin, hastaların, hasta yakınlarının, çalışanların ve operasyonların güvenliğinin sağlanması ve her türlü güvenlik ihlaline karşı tedbir alınması,
- Yetkili adli ve/veya idari kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi,
- Şirket’in ve Şirket ile iş ilişkisi içerisinde olan kişilerin hukuki, teknik ve ticari iş güvenliğinin temin edilmesi,
- Bilgi güvenliği süreçlerinin planlanması, denetimi ve icrası,
- İşyerine giriş ve çıkışlarının kontrol edilmesi,
- Ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması ve takibi,
- İş sağlığı ve/veya güvenliği süreçlerinin planlanması ve/veya icrası ve bu amaçlara ilişkin yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
- Yangın ve benzeri afetleri önlenmesi,
- Şirket yerleşkesinin bulunduğu alanların yönetimi,
- İşyeri kurallarına ilişkin ihlalleri tespit edilmesi ve soruşturulması,
- Acil durum yönetimi süreçlerinin yürütülmesi.
KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILMASI
Şirket, kişisel verilerinizi “bilme gereği” ve “kullanma gereği” ilkelerine uygun olarak, gerekli veri minimizasyonunu sağlayarak ve gerekli teknik ve idari güvenlik tedbirlerini alarak işlemeye özen göstermektedir. Şirket yerleşkesinin güvenliğinin sağlanması, işyeri kurallarına uyumun temini süreçlerinin yürütülmesi veya denetimi ya da dijital altyapıların işletilmesine ilişkin süreçler, farklı paydaşlarla sürekli veri akışını mecbur kıldığı için işlediğimiz kişisel verileri belirli amaçlarla üçüncü kişilerle aktarmaktayız.
Bu kapsamda kişisel verileriniz, yukarıda belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda ve bu amaçların yerine getirilmesi ile sınırlı olarak; kanunen yetkili kamu kurumları ve özel kişi veya kuruluşlar ve üçüncü kişilerle; veri sorumlusunun meşru menfaatinin gerektirdiği hallerde özel olarak belirlenecek üçüncü kişilerle paylaşılabilecek, yurt içinde şu şekilde işlenebilecek ve paylaşılabilecektir:
- İş Ortakları ve Hizmet Sağlayıcıları: Şirket yerleşkelerinin güvenliğinin sağlanması amacıyla kamera kayıtları gibi verilerin güvenlik şirketi ve teknik altyapıyı kuran veya işleten hizmet sağlayıcıları, fiziki ve elektronik çalışan verilerinin saklanması amacıyla altyapı sağlayıcıları, denetleme ve durum tespit faaliyetleri için uzmanlar, hukuk büroları ve denetleme firmaları
- Yetkili Kamu Kurum ve Kuruluşları: Hukuki uyuşmazlıkların giderilmesi veya ilgili mevzuatı gereği talep halinde idari makamlar, adli makamlar veya ilgili kolluk kuvvetleriyle; Yetkili idari ve denetleme kurullarıyla ve/veya diğer yetkili denetleyici kurum ve kuruluşlar
İLGİLİ KİŞİNİN HAKLARI
Kanun’un 11. maddesi uyarınca, Şirketimize başvurarak kişisel verilerinizin:
- İşlenip işlenmediğini öğrenme,
- İşlenmişse bilgi talep etme,
- İşlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde ve yurt dışında transfer edildiği tarafları öğrenme,
- Eksik veya yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme,
- Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini ya da yok edilmesini isteme,
- Aktarıldığı üçüncü kişilere, düzeltilme ya da silinme veya yok edilme talepleri kapsamında yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme,
- Münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
- Kanun’a aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini
talep etme haklarına sahipsiniz. Yukarıda belirtilen haklarınıza ilişkin bilgi ve başvuru taleplerinizi Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ uyarınca, sitemizde bulunan Başvuru Formu’nu doldurarak bize iletebilirsiniz.
Bilgi ve başvuru taleplerinizi “Pınarbaşı Mah. 2204 Sokak No:9 Batman, Merkez” adresine veya tarafınızca Şirketimize daha önce bildirilen ve Şirketimizin sisteminde kayıtlı bulunan e-posta adresiniz aracılığıyla info@batmanyasam.com.tr adresimize gönderebilir ve bizlere yönlendirebilirsiniz.
Şirketimiz taleplerinizi, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 gün içinde, ilk talep ücretsiz olmak üzere sonuçlandırır. Ancak aynı konuyla ilgili takip eden taleplerde veya ilk talepte işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, ücret alınabilir. Şirketimiz talebi kabul edip işleme koyabilir veya gerekçesini açıklayarak talebi yazılı usulle reddedebilir.
Yukarıda belirtilen prosedür takip edilerek gerçekleştirilen başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya süresinde başvuruya cevap verilmemesi hâllerinde; cevabın tebliğini takiben 30 ve herhâlde başvuru tarihinden itibaren 60 gün içinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na şikâyette bulunma hakkınız mevcuttur. Ancak başvuru yolu tüketilmeden şikâyet yoluna başvurulamaz.
Verilerinizin Şirketimiz nezdinde hassasiyetle korunduğunu belirtir; bize duyduğunuz güven için teşekkür ederiz.
