select
  • Batman Yaşam Hastanesi
  • Batman Yaşam Hastanesi
  • Batman Yaşam Hastanesi
  • Batman Yaşam Hastanesi
Bahar Aylarinda Sağlikli Beslenme Öneri̇leri̇
Bahar Aylarinda Sağlikli Beslenme Öneri̇leri̇
Sık sık azar azar beslenin, ana öğünleri atlamayın. Öğün sayımızı artırmak, sindirim sistemimizin zorlanmaması için çok önemlidir. Öğün araları 2.5-3 saat arayla olmalı, uzun süre aç kalınmamalı ve birden yemeğe yüklenilmemelidir. Nişastalı ve posalı gıdalar tüketin. Total yağ, karbonhidrat ve Protein yüzdelerini ayarlayın.
Şeker ve Tuz içeren gıdaların tüketimini azaltın.
Bahar aylarında hasta olmamak için Antioksidan vitaminler vücudumuzun zararlı çevresel etkilere karşı koruyuculuğunu arttır. C vitamini, E vitamini, A vitamini, selenyum ve çinko, güçlü antioksidan özelliğine sahip vitaminlerdir. Bu nedenle her öğünde meyve sebze tüketiniz.
C vitamininden zengin besinler; maydanoz, biber, turunçgiller, soğan, kereviz, brokoli, çilek ve kiviyi sayabiliriz.
A vitamininden zengin besinler: Balık, yumurta sarısı, kırmızı et, süt, yoğurt, havuç, kayısı, tatlı kabak, kavun, şeftali, ıspanak, brokoli, tere, maydanoz, dereotu ve roka.
E vitamininden zengin besinler:Bitkisel yağlar, yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, yumurta ve kepeği ayrılmamış un.
Selenyumdan zengin besinler: Balık, deniz ürünleri, etler, tahıllar, yumurta, brokoli, lahana, kereviz, soğan – sarımsak, mantar ve turp.
Çinkodan zengin besinler: Etler, balık, süt, peynir, yumurta, deniz ürünleri, yağlı tohumlar, kuru baklagiller, kepekli tahıl ürünleri ve mantar.
 
Besinleri parçacıklar halinde, püre yaparak, suları çıkartılarak tüketmek glisemik yanıtı artırır. Meyveleri, suyu yerine bütün olarak tüketmek, patatesi püre yerine fırınlayarak bütün tüketmek, makarnaları küçük parça yerine spagetti olarak tüketmek glisemik indeksi biraz daha düşürür ve daha az açıkmanıza yardımcı olur.
Kola ve kahve gibi kafein içeriği yüksek içecekler ve alkol tüketimi, stresi ve vücuttaki ödemi arttıracağından uzak durulması gereken içeceklerdir. Onların yerine su, az tuzlu ayran, yarım yağlı süt ve taze sıkılmış meyve sularını tercih etmeliyiz.
Evdeki tüm sağlıksız yiyecekleri ve atıştırmalıkları kaldırın.
Servis yaparken büyük kepçeler kullanmayın.
Tv izlerken yemek yemeyin .
Et suyu ve tabletlerinden uzak durun.
Aldığınız kalsiyum miktarını arttırın .
Günde 30-60 dk arası egzersiz yapın
 
Kendinizi yiyecek dışında ödüllendirin.
Sıklıkla evde yemeye çalışın.
Günlük tükettiğiniz besinlerin çok çeşitli olmasına özen gösterin çoğunluğunu hayvansal gıdalar yerine bitkisel gıdalardan seçin .
Günlük diyetinizde ekmek ve tahıl grubundan gıdalar olmasına dikkat edin. Ağır karbonhidratlı ve yağlı yiyecekler (hamur işleri, şerbetli tatlılar, fazla miktarda pilav, makarna, beyaz ekmek, kızartma, kavurma vb.) tüketimi uyku ve yorgunluk halini artıracağından ölçülü tüketilmelidir. Bunların yerine kepekli ve tam tahıllı yiyecekler, sütlü tatlılar, haşlama, fırın ve ızgara tarzı yiyecekler tercih edilmelidir.
Tükettiğiniz yağ miktarını kontrol altına alın. Yemeklerinizde hayvansal kaynaklı  yağlar yerine doymamış yağ asitlerinden zengin bitkisel yağlar kullanın.
Tuz kullanımını azaltın ( 1 çay kaşığı kadar ) .
Gün içinde en az 8-10 bardak su içmeye çalışınız…
Kansızlığa ve demir eksikliğine neden olduğu için yemeklerle beraber çay içilmemeli. tüketilecekse yemeklerden 1-2 saat sonra  mutlaka açık ve limonlu şekilde tüketilmelidir.
Copyright © 2014 Özel Batman Yaşam Hastanesi